Conferinţa anuală a Camerei Auditorilor Financiari din România

Conferinţa anuală a Camerei Auditorilor Financiari din România

 

 

La 21 aprilie 2012 la Centrul de conferinţe al Patriarhiei Române s-au desfăşurat lucrările Conferinţei anuale a Camerei Auditorilor Financiari din România, la care au participat atât membri ai CAFR, cât şi, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai unor instituţii, organisme şi organizaţii care colaborează cu CAFR: Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, Consiliul pentru Supravegherea Publică a Activităţii Auditorilor Statutari, Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, Camera Consultanţilor Fiscali, Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, Academia de Studii Economice din Bucureşti, Fundaţia ACCA România.



În cadrul Conferinţei s-au prezentat: Raportul de activitate al Consiliului Camerei pentru anul 2011 (prof. univ. dr. Horia Neamţu, preşedintele Camerei); Situaţiile financiare anuale ale CAFR pentru exerciţiul 2011; Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exerciţiul financiar 2011 şi Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2012 (Ana Dincă, vicepreşedinte); Raportul Comisiei de auditori statutari asupra situaţiilor financiare ale CAFR pentru anul 2011 (Octavia Voiculescu, membru al Comisiei de auditori statutari) şi Programul de activităţi al Consiliului CAFR pentru anul 2012 (Carmen Mataragiu, prim-vicepreşedinte).

Raportul de activitate pe anul 2011 şi Programul de activităţi pentru anul 2012 pot fi consultate pe site-ul CAFR www.cafr.ro.

Au transmis mesaje de salut Conferinţei prof. univ. dr. Toma Marin, preşedintele CECCAR şi Ionelia Vişan, vicepreşedinte al Consiliului Superior al Camerei Consultanţilor Fiscali.

În cadrul dezbaterilor au formulat aprecieri, opinii şi propuneri în atenţia Consiliului Camerei: Ion Cochină, Maria Constantin, Gheorghe Rusu, Annee Marie Grecea, Szitas Ştefan şi Scarlat Orzescu – auditori financiari.



Între elementele de noutate în activitatea Camerei, preşedintele organizaţiei profesionale, prof. univ. dr. Horia Neamţu, a precizat:

Anul 2011 şi, în continuare, perioada care a trecut până la Conferinţa anuală din 2012 au marcat substanţiale evoluţii calitative în activitatea organizaţiei noastre profesionale. Camera s-a implicat direct în procesul de redefinire a rolului şi funcţiilor auditului, iniţiat de Comisia Europeană, participând la dezbateri în ţară şi în străinătate, colectând puncte de vedere ale membrilor săi şi avansând propriile observaţii şi propuneri către organismele internaţionale.

În context, se cuvine relevată preocuparea pentru îmbunătăţirea serviciilor oferite membrilor Camerei. Ne referim îndeosebi la preluarea de către Cameră a efectuării programelor de pregătire profesională şi la revizuirea şi adaptarea mai bună a structurii şi conţinutului acestora – ca o garanţie în plus a calităţii şi eficienţei cursurilor. Complementar, au fost luate măsuri pentru o mai bună funcţionare a Executivului şi a departamentelor Camerei, în condiţiile perfecţionării sistemului informatic.

În cadrul preocupărilor consacrate rezolvării unei serii de probleme concrete ivite în activitatea profesiei, care au fost sesizate de membrii noştri, a fost reactivat Grupul de lucru pentru recomandarea unor soluţii tehnice adecvate la întrebările punctuale şi, sub egida Consiliului Camerei, au fost efectuate studii, cum sunt cele pentru depistarea deficienţelor în mecanismele de contractare a misiunilor de audit pentru proiectele cu finanţare europeană. Aceste din urmă studii au constituit pentru Consiliu temeiul unor demersuri la Autoritatea de Audit de pe lângă Curtea de Conturi şi la autorităţile de management pentru a se pune lucrurile în ordine şi a se crea cadrul normativ necesar pentru a concurenţă corectă pe piaţa de audit în domeniul respectiv.

Pe baza bunei experienţe în funcţionarea Reprezentanţei Nord-Est cu sediul la Iaşi a Camerei, la mijlocul acestui an urmează să se înfiinţeze o Reprezentanţă zonală Centru, cu sediul la Braşov.

O menţiune cu totul deosebită se cuvine a fi făcută în legătură cu activitatea de reprezentare activă în organismele internaţionale din care Camera face parte cu drepturi depline – precum IFAC, FEE şi FIDEF, cu colaborarea cu organizaţii profesionale din ţară şi din străinătate, cu instituţiile statului interesate în profesia de audit statutar. Sunt acţiuni de natură să consolideze prestigiul şi implicarea Camerei noastre în viaţa internă şi internaţională a profesiei.

Mesajul pe care dorim să-l transmitem societăţii româneşti şi mediilor economice este acela că organizaţia noastră profesională şi implicit membrii săi au capacitatea şi sunt profund implicaţi pentru a răspunde cu promptitudine şi eficienţă provocărilor generate de criza economică, fiind pe deplin angajaţi să acorde sprijin calificat şi responsabil pentru credibilizarea mediului de afaceri şi relansarea economiei.

 

u

 

În cadrul Conferinţei anuale a CAFR din 21 aprilie 2012 prof. univ. dr. Horia Neamţu, preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România şi prof. Dimitry A. Yakovenko, preşedintele Institutului Naţional al Profesioniştilor Contabili, Managerilor Financiari şi Economiştilor din Samara, Federaţia Rusă (NIPA) au semnat un acord de cooperare între cele două organizaţii profesionale.



În contextul semnării documentului amintit, cei doi preşedinţi au declarat:

 

· Prof. univ. dr. Horia Neamţu, preşedintele CAFR: Salutăm prezenţa în sală, cu acest prilej, a ministrului consilier, Evgeny Egorov, şi a consilierului pe probleme economice, Igor Sidorov, din partea Ambasadei Federaţiei Ruse în România. Prezenţa dânşilor ne onorează. Domnul Dimitry A. Yakovenko reprezintă un organism profesional foarte puternic din Samara, unde sunt instruiţi mare parte a contabililor, auditorilor din Federaţia Rusă.

Prin semnarea acestui acord se pun bazele unei cooperări profesionale benefice profesiei din cele două ţări. Camera noastră a fost deja prezentă, prin vicepreşedintele Consiliului Ana Dincă, la o manifestare ştiinţifică a Institutului din Samara, în luna noiembrie 2011.

 

· Prof. Dimitry A. Yakovenko, preşedintele NIPA: Stimaţi colegi, sunt foarte onorat să particip la Conferinţa dumneavoastră. Eu reprezint Institutul Naţional al Profesioniştilor Contabili, Managerilor Financiari şi Economiştilor din Samara, care funcţionează din anul 1999. Institutul nostru s-a ocupat de lărgirea relaţiilor profesionale cu mai multe state şi acoperim mai mult de două treimi din suprafaţa Federaţiei Ruse în problemele profesiei. Facem parte din Organizaţia Pacificului de Est. De 10 ani suntem membri în Organizaţia de cercetare economică. Cunoaştem deja experienţa profesională din România şi considerăm că avem ce învăţa de la dumneavoastră şi avem ce să vă prezentăm din activitatea noastră.

Consider că semnarea acestui acord va contribui la lărgirea relaţiilor noastre profesional, prieteneşti. Noi am mai încheiat astfel de înţelegeri cu încă şase organizaţii internaţionale de contabilitate, membri IFAC şi în acest fel, conţinutul acordului pe care noi îl semnăm astăzi va avea legătură cu toate celelalte acorduri semnate anterior; în felul acesta şi organizaţia dumneavoastră va intra sub incidenţa acelor acorduri.

 

           Cu acest prilej cei doi preşedinţi şi-au înmânat plachete omagiale din partea organizaţiilor profesionale pe care le reprezintă.