Anunt foarte important pentru auditori si membri stagiari privind cotizatiile fixe in anul 2012
În atenţia membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România, auditori financiari şi membri  stagiari.

Pentru a veni în sprijinul auditorilor financiari şi a membrilor stagiari, Camera Auditorilor Financiari din România întreprinde o serie de activităţi, pentru care membrii Camerei, auditori şi membri stagiari achită cotizaţia fixă anuală:
-    activitate internă pentru auditori: menţinerea în Registrul Auditorilor Financiari, organizarea cursurilor anuale obligatorii, structurate, de pregătire profesională, publicarea şi distribuirea Revistei Audit Financiar a CAFR, alte activităţi, evenimente şi materiale  în sprijinul membrilor.
-    activitate internă pentru membri stagiari: monitorizarea perioadei de stagiu, organizarea programului anual de pregătire profesională,  alte activităţi, evenimente şi materiale  în sprijinul membrilor.
-    activitate internaţională pentru auditori şi membri stagiari: activităţi desfăşurate de CAFR în calitate de membru IFAC, FEE, FIDEF, precum şi colaborarea cu alte organisme internaţionale din domeniu

 Anul 2012 aduce o schimbare în ceea ce priveşte organizarea programului de pregătire profesională. Astfel, cursurile de pregătire profesională structurată pentru auditori şi cursurile de pregătire profesională pentru membri stagiari sunt organizate direct de către CAFR şi fac parte din activităţile pe care Camera le desfăşoară pentru membrii săi şi pentru care  aceşti achită cotizaţia fixă anuală.

 Rezultă deci, că începând cu anul 2012, suma achitată de către auditorii financiari şi membrii stagiari, pentru cursurile obligatorii de pregătire profesională, care până în prezent era achitată la firmele organizatoare de cursuri, va fi inclusă în cotizaţia fixă anuală.
Motivarea acestei decizii a Consiliului, rezultă din faptul că, începând cu anul 2012 cursurile respective vor fi organizate exclusiv de CAFR.
Pentru a veni în sprijinul membrilor, achitarea cotizaţiei fixe se va face în două tranşe (tranşa a II-a prevăzută a fi plătită până la 30 septembrie, aşa cum erau, de altfel, plătite şi cursurile organizate până în anul 2011, inclusiv, la  firme de audit agreate de Cameră). De asemenea, se poate observa faptul că suma care va fi achitată pentru cursuri nu va mai cuprinde TVA, aşa cum se plătea până în anul 2011.

Începând cu anul 2012, potrivit Hotărârii Consiliului Camerei nr. 262/24.11.2011, taxele şi cotizaţiile pentru membrii CAFR se vor modifica astfel:

  • cotizaţia fixă anuală pentru auditori financiari activi: 700 lei/an. Cotizaţia se achită în două tranşe:
o    Tranşa I - 400 lei până la 31.03.2012
o    Tranşa II – 300 lei până la 30.09.2012.

  • cotizaţia fixă anuală pentru auditori financiari non-activi: 350 lei/an. Cotizaţia se achită în două tranşe:o    Tranşa I - 200 lei până la 31.03.2012
o    Tranşa II – 150 lei până la 30.09.2012.

  • cotizaţia fixă anuală pentru monitorizarea activităţii de pregătire practică a membrilor stagiari - 550 lei/an.
Prevederile privind modul de calcul al cotizaţiei variabile rămân nemodificate.


Pentru mai multe detalii referitoare la cotizaţiile şi tarifele membrilor Camerei, vă rugăm să consultaţi Hotărârea nr. 262/24.11.2011 privind aprobarea cotizaţiilor şi taxelor pentru membrii CAFR şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiari, publicată pe site-ul Camerei sau să ne contactaţi la telefoanele: 021.319.14.82, 0749.011.145, 0749.011.146 şi pe e-mail servicii.membri@cafr.ro, invatamant.admitere@cafr.ro.